Manolo Laguillo

25 oct.

Manolo Laguillo (Madrid, 1953) és catedràtic de fotografia en la Facultat de Belles Arts de la Universitat de Barcelona.

Manolo Laguillo

Entre 1986 i 1992 va ser professor convidat de fotografia en la Hochschule für Bildende Künste (Escola Superior d’Arts Plàstiques) de Braunschweig, Alemanya.

El seu llibre El Sistema de Zonas: Control del tono fotográfico (PhotoVision, Utrera 1988, 1991, 1993) és l’únic text escrit en castellà sobre el sistema de zones. En Por qué fotografiar? Escritos de circunstancias 1982–1994 (Mestís, Murcia, 1995) presenta de forma asistemàtica la seva teoria de la fotografia. En 1999 va publicar simultàniament dos llibres tècnics que vénen a omplir sengles buits de la bibliografia fotogràfica en castellà (Fotometría. El control de la exposición y El Gran Formato. La cámara descentrable y la gestión del espacio, tots dos en GrisArt, Barcelona).

Treballs i projectes fotogràfics més importants: Visión mediterránea. Doce fotógrafos y el Mediterráneo (1998–99), La Reconstrucción del Gran Teatro del Liceo de Barcelona (1997–2000), El Palacio de Congresos de Valencia (1998), Lleida Panorama (1995–96), La Comunidad de Madrid (1993), México D.F. (1992–1994), Beca Fotopres ‘93 de Fotografía y Urbanismo (1992–1993), Patrimonio 2001: Los Íberos (1992–1993), Tradición y cambio en la arquitectura de Berlín (1992), La zona olímpica del Valle Hebrón (1990–1992), Astilleros Españoles (1991), Los Paisajes de Joanot Martorell (1990), Belfort: Les Quatre Saisons du Territoire (1987–1990), Barcelona, un “survey” fotográfico (1990), La ciudad y el paisaje americanos (1989), Porta d’Aigua (1989), Tàrraco, Objecte i Imatge (1988) y Un viaje por los EE.UU. (1988).

Des dels començaments de la seva carrera (1976) fins avui ha realitzat més de quaranta exposicions individuals (a destacar la del MACBA en 2007) i ha participat en més de seixanta exposicions col·lectives, entre les quals cal assenyalar 1979. Un monumento a instantes radicales (2011, La Virreina, Barcelona), Open Spain (1992, Museum of Contemporary Photography, Chicago, i Jardí Botànic, Madrid, més itinerància per EE. UU. i Espanya) i Cuatro Direcciones (1991, Centre d’Art Regna Sofia, Madrid, més itinerància per Espanya, Europa i Amèrica).

Hi ha obra seva en diverses col·leccions privades d’Europa i Amèrica, així com a la Biblioteca Nacional Francesa, París; CAC Granit, Belfort (França); FRAC Lió (França); Museu del Paper, Capellades; Consell Mexicà de la Fotografia, Mèxic D.F.; Arxiu d’Art Contemporani, Terrassa; Xarxa Cultural, Barcelona; Fundació Joan Miró, Barcelona; IFEMA, Madrid; Diputació de Saragossa; Port Autònom de Barcelona; Patronat de la Alhambra;IVAM, València; Fund. Art i Tecnologia (CTNE); Col·lecció Pública de l’Ajuntament d’Alcobendas (Madrid); Col·lecció Pública de l’Ajuntament de Alcorcón (Madrid); MNAC, Barcelona; MNCARS, Madrid.; MACBA, Barcelona.

Ha intervingut com a conferenciant en nombrosos seminaris, congressos i reunions sobre art i fotografia, tant a Espanya com a l’estranger (Alemanya, Itàlia, França, Portugal, EE. UU. d’Amèrica, Mèxic).

Advertisements
%d bloggers like this: